allmänna villkor

1. Köp 

Vid beställning träffas avtal om köp först när wayofbeauty.se bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas senast 24 timmar efter att beställning mottagits. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. 

2. Priser

I priserna ingår moms med 25 % . 

3. Frakt 

Vi har fraktfritt 

4. Betalningsalternativ/betalningsvillkor

Kortbetalning:
Vi använder Stripe för säkra kortbetalningar. Läs mer om Stripe här: https://stripe.com/se.

Betalning kan även ske via sofort med banköverföring.

 

Manuell betalning - Betalning med faktura.

Betalningsvillkoret är 14 dagar.

Vid försenade betalningar tillkommer en påminnelseavgift på 60 kr.

Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso.

5. Leveranser

Beställningar som görs före klockan 12.00 på helgfri vardag behandlas samma dag och levereras normalt till beställaren inom 5-10 arbetsdagar. 

Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror kan bli slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager. Paketen levereras av Posten eller annan transportör till utlämningsställe eller skickas som post. 

6. Leveransförseningar 

Ibland uppstår leveransförseningar från våra leverantörer utom vår kontroll. Det kan till exempel ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss eller problem i tillverkningsprocessen. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden. Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.  

7. Transport 
wayofbeauty.se ansvarar för transport till dig som kund. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss. 

8. Skadade varor 
När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt.  Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta oss så snart som möjligt via e-post till info@wayofbeauty.se

9. Ångerrätt och öppet köp

Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Återsänd vara måste vara oanvänd och i sin originalförpackning. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten. 

Som kund hos oss har ni bytesrätt inom 30 dagar från det att du beställt varan. Detta gäller endast oanvända produkter i obruten förpackning. 

 

10. Reklamationer 
Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post för vidare instruktioner. Meddela oss helst via e-post info@wayofbeauty.se innan du skickar något. Lägg med fakturan/kvittot så vi kan identifiera returen. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss.

Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.   

11. Återbetalningar 
Återbetalning sker via Stripe. Summan återbetalas alltid till samma konto som använts vid köpet och snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen. Det kan ta upp till ca 3-5 arbetsdagar innan återbetalningen sätts tillbaka till beställarens bankkonto.

12. Reservationer 
Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll.

Organiska och ekologiska hudvårdsprodukter från HERLA

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev för att få specialerbjudanden och förhandsvisning på nya produkter!

Följ oss på sociala medier

  • Herla Sweden
  • Herla Sweden